fredag 6 april 2012

Kasslerlåda

Påskafton och då kommer mitt andra inlägg här på bloggen för den här veckan medans Susanne gottar sig i Turkiet. Fick ett meddelande av henne och hon har en toppenbra påsk där nere :-)
Jag tänkte visa ett recept på "Kasslerlåda" som jag kallar den för enkelhetens skull. Den passar både som en enkel lördagsrätt eller kanske till fest nu vid påsk. Jag har mixtrat lite med receptet och hur mycket man har i av de olika ingredienserna är en smaksak. Jag hade t.ex. i extra mycket persilja mot grundreceptet eftersom jag tycker det ger en god smak. Jag serverade detta med ris och en god sallad med ruccola, rödlök, gurka, fetaost och några skivade soltorkade tomater.

Ingredienser
1 Färdigkavlad smördeg
4 dl creme fraiche
1 stor burk philadelfiaost
1-2 knippen persilja
1 halv purjolök
2 vitlöksklyftor
Soltorkade tomater
1 bit kassler
Salt och peppar
Smör till form

Gör här
Blanda creme fraiche och philadelfiaost i en bunke. Hacka persilja, purjo och soltorkade tomater och lägg i. Riv eller pressa ner vitlök. Skär till sist kassler i stavar, lägg i och rör om alltihopa till en röra. Salta och peppra efter smak. Smöra en form och klicka ut röran i den . Lägg på locket med smördeg över formen. Skär eller klipp bort överflödig deg som blir runt formen. Picka hål i degen och sätt in i mitten av ugnen. Ca 25 minuter på 225°.


Jag hoppas ni alla får en riktigt trevlig påskafton :-)

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails