onsdag 4 januari 2012

Tarteletter med skinka

Sverker Olofsson är tillbaks i rutan igen med en programserie i tre delar, "Sverkers stora strid". Har bl a hört hur han säger i reklamen för programmet att vi äter 42 kg socker!!!/person och år. Det är en hel del.
Första programmet, som handlar om alkohol är idag klockan 20.00 i SVT1.
Läs mer HÄR om dagens och de kommande programmen.

Nu till mat ;-)
Julskinkan fick agera i tarteletter häromdagen.



Fyllning
Skinka
Riven ost

Äggstanning
Ägg
Grädde
Salt
Paprikapulver

Gör så här
Strimla skinka och lägg i botten.
Strö över riven ost.
Slå på äggstanning och strö över lite svartpeppar.
Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter på 200 grader.
Tänk på att täcka över så de inte blir brända.
Låt dom stå ca fem minuter innan du serverar.



Vill du läsa lite mer om socker hittar du Gunillas blogg om "Vitt begär" HÄR.
Nu är det dags för mig att samla ihop mina saker och ta mig till arbetet.

Önskar er alla en fin fin dag!

4 kommentarer:

  1. Tarteletter är jättegott - och det brukar vi göra till midsommar.

    Ha en fin dag på jobbet idag Susanne.


    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra återvinning.
    Attans att vi inte sett att det programmet skulle börja, låter intressant. Men har vi tur så går det i repris. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Vill tacka för en fantastisk blogg. På nyårsafton gjorde jag ett av dina recept, ostfyllda baconlindade kycklingfiléer, och det blev bara sååå uppskattat av gästerna. De tyckte maten var fantstisk god, och det tyckte även jag. Det receptet kommer jag absolut göra igen.

    SvaraRadera
  4. Vad käckt! Jag gillar smårätter, sånt som kan sättas på buffé-bordet! Detta recept kommer jag spara för framtida bruk!

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails