onsdag 14 december 2011

Smörlax med räkröra

14 december, hmm, innebär alltså bara 10 dagar kvar till jul.
Tittar man inomhus finns julkänslan, vänder man blicken ut försvinner den känslan direkt :-( Blåst, regn och flera plusgrader. Nu styr man inte över vädret, men man kan i alla fall önska snö till jul :-)

För er som gillar lax, dagens tips tillsammans med en god räkröra.

Ingredienser för 4 personer
4 bitar portionslax
Smör
Knorrs Fiskkrydda

Räkröra
200 g skalade räkor
2 dl creme fraiche
2 msk citronmajonnäs (eller vanlig)
några droppar citron
4 msk dill
3 msk gräslök
1 tsk citronpeppar
Salt

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält lite smör i en kastrull och pensla över laxen.
Krydda med fiskkryddan.
Ställ mitt i ugnen ca 20-25 minuter.
Blanda samman röran och smaka av med lite salt.


Denna kryddan används flitigt här hemma vid tillagning av fisk.



Må gott och på återseende!

3 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut :)
    Och den där fiskkryddan ska jag hålla utkik efter i mataffären.

    Kram och trevlig Onsdag

    SvaraRadera
  2. Hihi jag håller med dig angående vädret. JAG VILL HA SNÖ ;-)
    Sen vill jag även ha din tallrik hihi för den ser ljuvigt GOD ut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅH så gott det lät, älskar räkröror i alla dess former :D

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails