torsdag 10 november 2011

Omelett med trattkantareller

Hejsan på Er!
Har snöat in lite grann på omeletter... Kan bero på att det är snabbt, smidigt och dessutom mättande tack vare proteinet.
När jag var i skogen hittade jag väldigt mycket trattkantraller, blir i stort sett lika gott som vanliga kantareller. Tänk på om du använder trattisar att blötlägga dom ca 15-20 min innan.

Ingredienser för två personer
4 ägg
4 msk grädde (vatten eller mjölk)
1 nypa salt
Lite svartpeppar
Trattkantareller (egen önskad mängd)

Gör så här
Knäck äggen i en skål.
Tillsätt sedan grädde, salt och svartpeppar.
Vispa med en gaffel tills äggen bildar en jämngul smet.
Smält smör i en varm stekpanna, lägg i svampen och rör om, sänk temperaturen lite.
Jag åt tillsammans med färsk bladspenat som jag hastigt fräste i smör tillsammans med lite salt.



Igår var vi på information med dottern angående gymnasieval. Då undrar man; "vart tog vår lilla tjej vägen"? Det går så väldigt fort, ta vara på tiden när barnen är små, den kommer aldrig igen.

Önskar er en härlig dag!

4 kommentarer:

  1. Ja, omelett är gott och kan varieras mycket! Din ser god ut. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Gott, Gott! Min kille börjar första klass nästa år och det känns som jag inte alls hinner med. Samtidigt som det är så kul att följa med en liten killes utveckling.

    SvaraRadera
  3. Omelett äter vi mycket här hemma framför allt på vardagarna.
    Jag var oxå på info om gymnasievalet med min dotter i går. Inget lätt val

    SvaraRadera
  4. Åh, vad sugen jag blev på omelett nu när jag ser dina härliga bilder - det är ju verkligen toppen <3

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails