lördag 15 oktober 2011

Vin- och osttips

Gomorron alla härliga bloggläsare,
Här får ni ett gott vin- och osttips. Vi besökte Falbygdens Ost förra helgen och inhandlade tre ostar, Arn Herrgårdsost, vitlöksost och valnötsost, den sistnämnda är bara så drömgod, den tog slut alldeles för fort, får bli en ny tur dit helt enkelt.





Vintipset är detta vita vin, chilenskt, Cono Sur.


Vad gäller matväg kan jag rekommendera detta goda, Kyckling Bombay, klicka HÄR så kommer du till recept.


Önskar er alla en trevlig och härlig helg!

6 kommentarer:

  1. Älskar valnötter så kan tänka mig att den var god! Ska hålla utkik. Får kanske ta en sväng förbi falbygdens någon helg. Är väl julmarknad där nu oxå...:)

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina vinsten, inte illa!

    Bubbel av märket Cono Sur har vi provat och det var riktigt gott. Vi behöver lite tips på vita viner, vi snöar så lätt in på röda, så detta tipset gillar vi:)

    Ha en riktigt bra fortsatt helg,
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag är också väldigt förtjust i valnötsost! God även att ha på pizzan :)

    SvaraRadera
  4. Ser väldigt väldigt god ut, den där med valnöt! Gjorde själv en liten ostgrej innan maten igår. Tog Gruyeost och skar små fyrkanter, sedan gjorde jag likadant med guldnougat, la ovanpå varandra och i med tandpetare. Låter lite skumt , men är riktigt gott. Lite rosa champagne till blev det också :-)

    //Lottzy

    SvaraRadera
  5. det finns så många goda ostar där uppe! är på provsmaksskålarna hela tiden när jag är där :-)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails