lördag 29 oktober 2011

Härliga lördag!

Hej hoppsan på Er!
Lördag och en hel ledig dag framför sig, känns rätt behagligt.
Jag är inte något big fan av rött vin, jag föredrar vitt. Men här fick jag smaka på ett rött som faktiskt föll mig i smaken.
Det heter Dragunera Syrah (2846)



På Systembolagets hemsida står att läsa om vinet;
"Mycket fruktig, aningen kryddig smak med fatkaraktär, inslag av plommonkompott, mörk choklad, rosmarin och vanilj."
Passar till lamm, nöt och gris.
199 kr för en box.

Om ni vill ha tips på något gott till kvällen kan jag rekommendera detta, lagas mer än gärna här hemma.
Receptet hittar du - - > HÄR!


Hoppas ni får en härlig lördag, själv ska jag och min symaskin kompa ihop idag. Med all förhoppning hänger det ett par nya köksgardiner i fönstret under eftermiddagen ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Jag är inte heller så förtjust i rött vin! Ha en fin lördag och lycka till med gardinerna :)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails