måndag 10 oktober 2011

10/10 kl 10.00 = Julmarknad

Idag den 10/10 kl 10.00 slår Falbygdens Ost upp dörrarna till sin julmarknad. Populärt för barnen att få träffa tomten och tala om vad man önskar i julklapp, lämna önskelista. För att inte tala om alla tomtar som finns att köpa, lägg därtill en himla massa goda ostar.


Har ni vägarna förbi kan jag lova att det är väl värt ett besök.

Igår söndag firade vi brors son William som fyller 9 år idag. Liselotte hade bakat MASSVIS med gofika, hur gott som helst.




Självklart är detta min assiett, MYCKET vaniljsås!






Ni kan ju bara förstå hur alla njöt, då är ändå inte detta kort på allt smarrigt som hon hade bakat. Ska be Liselotte om recept på godsakerna :-)

Dagens lunchtips blir detta oerhört goda recept; Chiligrönsaker med nudlar, självklart kan man äta kyckling, kött eller skaldjur till. Recept hittar du HÄR!


Blev ett lååååångt inlägg idag. Jag vill jag skicka en liten hälsning till min bästa storasyster, min systers dotter Amanda och min brors son William.
HURRA
HURRA HURRA till er tre som fyller år idag.

Till Er andra, ha en härlig start på veckan denna måndag!

4 kommentarer:

  1. Oj, så mycket god fika!
    Och vad trevligt med julmarknad:)

    Hoppas du får en jättefin start på veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jisses vad mycket god fika. Och då säger du att det ändå inte var allt som bjöds på...
    Julmarkanden låter perfekt både för stora och små. Falbygdens ost har många goda ostar. Köpte senast vi åt ost en förpckning med tre olika ostar i. Mmm...

    SvaraRadera
  3. jaa det var riktigt gott med paj :-)

    julen känns fortfarande lite avlägsen faktiskt :-)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails