onsdag 10 augusti 2011

Sommarstaden Hjo

Jag och en kompis var och besökte Hjo igår, en mycket mysig och framförallt fin stad. Invånarantalet ligger runt 6000 men ökar betydligt under sommaren.

Vi njöt av en mycket god lunch på Bryggan.
Dagens lunch var fläskytterfilé med klyftpotatis och gräddsås.


Efter lunchen tog vi en promenad i den fina Stadsparken. Något du inte får missa om du besöker Hjo.



Hjo är en trästad, vilket innebär att den centrala bebyggelsen till betydande del består av trähus av äldre modell. Detta fina hus ligger i Stadsparken.


Mitt i Stadsparken kan du bo på vandrarhem.


Det finns några fina broar att passera över när man strosar i parken.


Delar av hamnen.


Frågan var inte om regnet skulle komma utan när. Men vi klarade oss rätt bra, värsta skurarna kom när vi lunchade.


Badhytterna som ligger i Guldkroksbadet är Hjos mest kända och karaktäristiska stadsbilder.


Genom centrum rinner Hjoån.

Det blev ett låååångt besökt i butiken Hem & Hobby, kom hem med lite nytt roligt. De har MÅNGA servetter att välja på till ett mycket bra pris. Eftersom jag "inte" har några servetter passade jag på att fylla på lagret lite.


Kollade vädret för en stund sedan, 13 grader och regn. Man kan undra om det är augusti eller november ute??? Men jag ska hålla mig inne idag så det känns ok, en kompis kommer hit på lunch bl a. Planen är att jag ska göra en räksallad och bjuda på.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails