torsdag 11 augusti 2011

Räksallad

Det blev en räksallad jag gjorde igår och bjöd min kompis på. Räkor tycker jag är godast att äta som dom är, gärna med någon god dipp till och vitlöksbröd.
Idag är inget inplanerat, känns rätt skönt, bara ta dagen som den kommer. Får passa på att njuta av mina två sista semesterdagar : )



Ingredienser på räksalladen

Räkor
Sallad
Gurka
Tomat
Purjolök
Majs
Ägg
Avocado
Fetaost
Vattenmelon
Dill
Citron

Dressing
Som jag gjorde lite på måfå, jag använde mig av följande;
Turkisk yoghurt
Citronmajonnäs
Några droppar citron
Pressad vitlök
Italiensk salladskrydda
Salt
Pepparmix

Har ni något tips på annat gott man kan ha i salladen så skriv gärna det?

5 kommentarer:

  1. verkar vara en väldans god sallad detta, ha det gott hälsa familjen

    SvaraRadera
  2. Å guuuuuud vad gott! Jag älskar räkor men har aldrig testat på att göra en egen räksallad. Dags nu! :)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som en riktigt god räksallad :-D

    SvaraRadera
  4. Räksallad är riktigt mumsigt, evigheter sedan vi hade det. Men det borde vi ju frossa i en dag, passa perfekt nu när vi käkar enligt GI:)

    Hoppas dina sista semesterdagar blir riktigt härliga,
    kram!

    SvaraRadera
  5. Kan verkligen intyga att salladen var supergod/ tack Susanne =)

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails