måndag 18 juli 2011

Kycklingspett på grillen

Om en stund tar jag tåget till Göteborg och Gothia Cup. Felicia spelar första matchen klockan två, kommer bli riktigt kul och spännande. Tyvärr är väl inte vädret lika spännande... här öser regnet ner.

Lördagskvällen bjöd i alla fall på ett jättehärligt väder. Hos oss blev det smarriga kycklingspett. Jag brukar inte "sköta" grillen, men denna gång fick jag vara köksmästare fullt ut. Fick till en kalasglöd på grillen, flera av grannarna hade lätt kunnat komma hit och grilla ; )


Jag använder mig av turkisk yoghurt, grovt riven gurka, som vattnet måste kramas ur innan du lägger ner den i yoghurten, pressad vitlök, salt och peppar.



Denna gång blev det lök, paprika och champinjoner tillsammans med kyckling.
Jag använder mig av Santa Marias Allround grillolja och grillkrydda. Jag marinerar både kycklingen och grönsakerna, därefter på med grillkrydda.


Vi åt ihop med skivad potatis som jag ugnsbakade.


När den svenska sommaren visar sig från den bästa sidan är det fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails