onsdag 11 maj 2011

Omelett à la LCHF

Anna Hallén har recept på en omelett i sin bok. Grädde istället för vatten blev krämig och god omelett. Man kan välja att smaksätta omeletten. Jag tog lite riven parmesan och lite vitlöksost med örter.

Ingredienser för 1 portion
2-4 ägg
1/2 dl grädde
1 krm salt
1 krm svartpeppar
1 msk smör
Jag valde att riva i parmesan och 2 tsk vitlöksost med örter

Gör så här
Blanda samman ägg med grädde, salt och peppar.
Lägg ev. i parmesan och dessertost exempelvis.
Stek i smör på medelvärme.


Jag serverade min omelett tillsammans med räkor och wokgrönsaker.


3 kommentarer:

  1. Parmesanost går bra det med:)
    Mozzarellaosten som vi har använt de senaste gångerna är Euro Shoppers egen. Vi tycker den är bra, provade den efter att ha sett att den blev bäst i test i Laga Lätt förra året.

    SvaraRadera
  2. M A T B L O G G E N12 maj 2011 kl. 09:42

    Både gott och enkelt! :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Slängde precis ihop en omelett till morgondagens lunchlåda. Gott!! Självklart grädde. Krämigare och godare! Tyvärr inte den bästa lunchlådan då omelett är absolut godast nygräddad tycker jag!!

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails