tisdag 10 augusti 2010

Pollymuffins



MUMS! Det kan man verkligen säga om pollymuffins.

Du behöver:
2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
75 gr smör
1 dl mjölk
Polly
15 st normalstora muffinsformar

Gör så här:
Vispa samman ägg och socker så det blir poröst.
Smält smöret.
Blanda samman mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao.
Rör i de torra ingredienserna tillsammans med mjölken och smöret.
Klicka i hälften av smeten i formarna. Tryck ner 3-4 st pollys i varje form.
När jag bakade mina så tryckte jag inte ner dom tillräckligt vilket gjorde att de pluppade upp ur muffinsen. Fyll därefter på med resten av smeten.
Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i 12 minuter.
Pudra över lite florsocker när du serverar

4 kommentarer:

  1. Mmmmm =) Vad annars kan jag säga! Du ger alltid ut så goda recept =)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Hur många muffins blir det av en sats? :)

    SvaraRadera
  3. Mmmm, vad visar du för nåt gott! Och jag som måste hålla igen lite nu efter sommarens utsvävningar:).
    Kram o ha det gott!
    Petra

    SvaraRadera
  4. Tack för receptet. Riktigt smaskiga muffins! Anne

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails