lördag 1 maj 2010

Kladdkakemuffins

Jag älskar kladdkakor i alla dess former, det är nog det godaste jag vet i bakväg. För ett tag sedan hittade jag ett gott recept på kladdkakemuffins som jag testade. Det var mycket uppskattat här hemma.

Ingredienser;
2 ägg
2 1/2 dl socker
4 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl vetmjöl
100 gram smält smör eller margarin

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda samman övriga torra ingredienser och rör ner i smeten, tillsätt smöret i omgångar och rör ihop smeten.



Klicka ut smeten i 14 st muffinsformar.
Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter på 200 grader.
Lägg en handduk över när de svalnat så blir de inte hårda.
Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Detta måste jag prova, jag är väldigt förtjust i kladdkaka ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för många jätte smarriga recept,man vill bara fortsätta och skriva av,en mycket trevlig sida....

    SvaraRadera

Tack för ditt besök och din kommentar : )

Related Posts with Thumbnails